check
מדענים מזהירים: רף ההתחממות שמסכן את כדור הארץ ייחצה כבר בשנת 2026 | הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע

מדענים מזהירים: רף ההתחממות שמסכן את כדור הארץ ייחצה כבר בשנת 2026

מדענים מזהירים: רף ההתחממות שמסכן את כדור הארץ ייחצה כבר ב2026

מדעני ארגון המטאורולוגיה העולמי הזהירו כי עד שנת 2026, קיים סיכוי של 50% שנגיע לסף שהתחממות גבוהה ממנו - תוביל לעלייה חדה בהסתברות לאירועי קיצון ולהגעה לנקודות אל־חזור במערכות המייצבות את האקלים בכדור הארץ • "התנאים שאנחנו רואים באילת יתפשטו לאזורים נוספים בארץ", מתריע פרופ’ דניאל רוזנפלד, מדען אקלים מהאוניברסיטה העברית
האם האנושות מתקרבת בצעדי ענק לעבר חצייה מסוכנת של רף התחממות כדור הארץ במעלת צלזיוס וחצי? השבוע, מדעני ארגון המטאורולוגיה העולמי הזהירו כי עד שנת 2026, קיים סיכוי של 50% שעליית הטמפרטורה הממוצעת תהיה גבוהה במעלה וחצי בהשוואה לעידן הטרום־תעשייתי. מדובר ביעד שנקבע בהסכם פריז כדי שהמדינות יפעלו למנוע את חצייתו עד סוף המאה, ונחשב לסף שהתחממות גבוהה ממנו - תוביל לעלייה חדה בהסתברות לאירועי קיצון ולהגעה לנקודות אל־חזור במערכות המייצבות את האקלים בכדור הארץ.

 "אנחנו הולכים להתחממות גלובלית של 3.5 מעלות עד סוף המאה, כשהתרחיש הקיצוני מדבר על התחממות של 5 מעלות", מסביר פרופ’ דניאל רוזנפלד, מדען אקלים מהאוניברסיטה העברית, וחבר פאנל מדעני האו"ם. "יהיו אזורים חמים מכדי להתקיים בתקופות מסוימות, כמו המפרץ הפרסי. רק מי שתחת מזגן, יוכל להמשיך לשרוד. בישראל, התנאים שאנחנו רואים באילת, יתפשטו לאזורים נוספים בארץ. המצב של חם והביל - יהפוך לנורמה, והמצב הנורמלי שבו נהנינו מתנאים נוחים, יהפוך לחריג יותר. עומס החום בקיץ יהיה קיצוני יותר"

 

 

 

לכתבה המלאה- לחצו כאן.