check
פרופ' אמציה גנין נבחר לחבר כבוד בעמותה הישראלית לזואולוגיה בזכות תרומתו לחקר שימור מפרץ אילת, שניזוק בעקבות משבר האקלים | הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע

פרופ' אמציה גנין נבחר לחבר כבוד בעמותה הישראלית לזואולוגיה בזכות תרומתו לחקר שימור מפרץ אילת, שניזוק בעקבות משבר האקלים

16 דצמבר, 2021
פרופ' אמציה גנין נבחר לחבר כבוד בעמותה הישראלית לזואולוגיה בזכות תרומתו לחקר שימור מפרץ אילת, שניזוק בעקבות משבר האקלים

 

לאחר דיונים ובהחלטה שאושרה פה אחד, פרופ' אמציה גנין מהמכון למדעי החיים באוניברסיטה זכה בתואר חבר של כבוד בעמותה הישראלית לזואולוגיה. "לצד ההוראה האקדמית, פרופ' גנין הינו דמות מרכזית בפעילות המחקרית האקולוגית ותורם משמעותית לפיתוח וחיזוק הפריפריה"

לאחרונה, וועדה מיוחדת בת חמישה חברים ממגוון המוסדות והגופים העוסקים בתחומי הפעילות של העמותה הישראלית לזואולוגיה בחרה את חברי הכבוד של העמותה לשנת 2021, כאשר בין הזוכים בתואר – פרופ' אמציה גנין מהמכון למדעי החיים באוניברסיטה. בחירת החברים נערכה בדרך שתייצג את מגוון המוסדות, תחומי המחקר, הוותק והמגדר. שמות חברי הוועדה נותרו חסויים, מלבד יושב הראש ד"ר עמרי ברונשטיין. השיוך המוסדי של חברי הוועדה כלל את האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן-גוריון, חיא״ל, רט״ג ואוניברסיטת תל אביב (יו״ר).

בשנת 2021 הוגשו לשיפוט הוועדה ארבעה מועמדים, כאשר כולם היו מועמדים ראויים והדיון בתיקים היה ענייני ושקול. תיקי המועמדים הופצו לחברי הועדה והם התבקשו לדרג את המועמדים בסולם של 1 עד 4 כאשר הציון הגבוה ביותר הוא 4 והנמוך ביותר 1. לאחר שהתקבלו תוצאות הבחירה של כלל חברי הוועדה, התקיים דיון פתוח בו העלו החברים את טיעוניהם לבחירה בכל אחד מהמועמדים ללא קשר לציון שקיבל. החלטת חברי הוועדה הייתה בחירתו של פרופ' אמציה גנין על תרומתו המדעית והחינוכית בתחום הזואולוגיה בישראל – החלטה שזכתה לתמיכה מוחלטת של ועד העמותה לזואולוגיה.

אמציה גנין

 

במשך כעשרים וחמש שנות עבודתו באוניברסיטה העברית העניק פרופ' גנין הכשרה באקולוגיה לכל בוגרי הביולוגיה, והנחה עשרות תלמידי מוסמך ודוקטורט, שרבים מהם ממשיכים כיום את דרכו כמובילים בתחום המחקר הימי. פרופ' גנין פרסם עשרות מחקרים בעיתונים המובילים בעולם, והתרכז באינטראקציות בין אלמוגים, דגים ובעלי חיים אחרים, והתכונות הפיזיקליות של סביבתם. בפרט, הוא קידם את ההבנה של הקשר בין בעלי החיים והזורם שבסביבתם, ואת החתירה להבנה מנגנונית של התהליכים הקובעים את התפקוד של בעלי חיים בסביבה הימית המורכבת.

לדברי חברי הוועדה, פרופ' גנין הינו דמות מרכזית בפעילות לשמירת המערכות האקולוגיות של שונית האלמוגים והמים הפתוחים במפרץ אילת. הוא הקים את התוכנית הלאומית לניטור מפרץ אילת, ומוביל אותה עד היום. בסיס הנתונים של התכנית מהווה משאב יקר ערך בהבנה המתגבשת של המערכת האקולוגית במפרץ אילת, ומסייע בשמירה על השונית ובתי הגידול הייחודיים האחרים במפרץ. יתרה מזאת, פרופ' גנין שימש כמנהל המדעי של המכון הבין-אוניברסיטאי למדעי הים באילת בין השנים 2012-2018, ובתקופתו פרחה העשייה המחקרית במכון כך שזה נחשב כיום לאחד ממרכזי חקר הים המובילים בעולם.

"פרופ' גנין מתגורר ומבצע את מחקריו באילת כבר שנים רבות, ותורם בכך תרומה משמעותית ביותר לפיתוח וחיזוק הפריפריה. לצד הוראה אקדמית, גנין מלמד בהתנדבות קורס מתקדם באקולוגיה ימית במסגרת התכנית למחוננים בעיר אילת, ומשתתף פעיל בוועדות היגוי וניהול שונות הקשורות לחינוך בעיר ולשמירת הטבע בסביבתה, בכך תורם רבות לחינוך ולתרבות בפריפריה של מדינת ישראל", מסכמים חברי הוועדה.