check
ד"ר אמיר קפואה | הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע

ד"ר אמיר קפואה

זכה בתכנית SYLLABOOST
 
 
 
 
 
 
 
 
ברכות לד"ר אמיר קפואה על זכייתו בתוכנית SYLLABOOST של חברת אינטל Intel ובמענק בשווי מאה אלף ש''ח!

אינטל הכריזה  על ד"ר אמיר קפואה מהפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע באוניברסיטה העברית כזוכה בתוכנית SYLLABOOST ובמענק בשווי 100,000 ש"ח. התוכנית מקדמת, זו השנה השניה, את החיבור שבין התעשייה וההשכלה הגבוהה ומטרתה לשלב חדשנות בהוראה, תוך אימוץ טכנולוגיות למידה חדשות, לשיפור חווית הלימודים של הסטודנטים והסטודנטיות ללמידה משמעותית והכנה אופטימאלית לשוק העבודה, בדגש על תחום ההיי טק. 

במסגרת תוכנית הלימודים לתואר בוגר בהנדסת חשמל ופיזיקה יישומית באוניברסיטה העברית, הושק כבר בשנה האחרונה קורס ה-Backend, בו הסטודנטים והסטודנטיות מתכננים.ות מעבד מודרני אמיתי בשלמותו בארכיטקטורת RISC-V ומורידים.ות אותו לייצור: ממש "מקוד לסיליקון" – פסגת היצירה של עולם הצ'יפ דזיין.

ד"ר אמיר קפואה, חבר סגל במחלקה לפיסיקה יישומית, ציין כי: "תעשיית השבבים בישראל נמצאת בפריחה עם פתיחתם של מרכזי פיתוח של ענקיות הטק. יחד עם זאת, קיימת מצוקה אמיתית של מחסור במהנדסים בכל הרמות. כמי שמוביל את דור העתיד, תכנית הלימודים בהנדסת חשמל ופיזיקה יישומית קשובה לצרכי השוק ואנו מקפידים להעניק לתלמידים.ות שלנו את התוכן העדכני ביותר המותאם למיומנויות ולידע הנדרש בסיום התואר, שכן מדובר בתחום עיסוק מורכב שהטכנולוגיות בו משתנות בקצב מסחרר". עוד מוסיף קפואה: "בהצעתנו לתוכנית ה- Syllaboost, ביקשנו להעמיק את היסודות שאנו מקנים לבוגרינו בשלב האחרון והקריטי של תכנון השבב – שלב ה- Backend, רגע לפני שהשבב נשלח לקווי היצור המתקדמים".


הודות לגיבוי הנהלת האוניברסיטה העברית לתוכנית החדשה, ובראשה מנכ"ל האוניברסיטה, מר ישי פרנקל, נבנה העתק מושלם של סביבת עבודה תעשייתית, המבוססת לראשונה על תשתיות הענן. הדבר מאפשר עדכון שוטף של תכני הקורס, עבודה מרחוק של הסטודנטים, ו-tech support מקצועי של חברה חיצונית. תשתית זו תורחב בעתיד לשאר קורסי ה- VLSI המוצעים במסלול ההתמחות במיקרואלקטרוניקה, כך שהתלמידים מתוודעים לטכנולוגיות ומתודולוגיות העדכניות ביותר בשוק תעשיית השבבים.

מריאנה וקסמן, מנהלת קשרי אקדמיה באינטל ישראל: “שיתוף הפעולה עם האוניברסיטה העברית חשוב לנו ויימשך גם בעתיד, והקורס החדש יביא לכך שלא רק הסטודנטים מהמחלקה יהנו ממנה אלא גם תעשיית הצ'יפ דיזיין המתפתחת וגדלה במדינה ובירושלים בפרט. אנחנו מחוייבים לקידום ההוראה האקדמית בכל תחומי תכנון ופיתוח שבבים, ונמשיך לחזק את האקדמיה הישראלית באמצעות תמיכה ושיתופי פעולה אסטרטגים עם האוניברסיטאות השונות”.