check
חוויות אישיות של הסטודנטים מהפקולטה | הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע

חוויות אישיות של הסטודנטים מהפקולטה

עדי גורביץ, סטודנטית לתואר בוגר במתמטיקה ובכלכלה

image1.jpeg

"אני שמחה מאוד שיצאתי לחילופים וחושבת שזאת לגמרי חוויה מדהימה! התמיכה של העברית סייעה לי מאוד ופשוט כדאי לקפוץ על ההזדמנות ולהירשם!", עדי גורביץ, 

סטודנטית לתואר בוגר במתמטיקה ובכלכלה, סמסטר סתיו 2023 באוניברסיטת קופנהגן דנמרק.

"נסעתי לחילופי סטודנטים באוניברסיטת קופנהגן שנמצאת בדנמרק. לקראת החילופים התרגשתי מאוד מהחיים בעיר ובמדינה אחרת ואכן החוויה בעיר הייתה שונה מאוד מהחוויה בארץ – ההתניידות לרוב באופניים, מזג האוויר חורפי ולקראת קריסמס כל העיר מלאה באורות צבעוניים ובשווקי קריסמס מגניבים וכיפיים.

לא רק החוויה בעיר חדשה הייתה מיוחדת ומשמעותית אלא גם ההכרות עם אוניברסיטה אחרת ושיטות לימוד שונות. דנמרק שמה דגש גדול על התמודדות עם משבר האקלים כך שהקמפוס נקי מחד פעמי ומלא בפחי מחזור וממש בכל קורס ישנה התייחסות לכך. שיטת הלימוד שמה דגש גדול על עבודה קבוצתית, דיונים והשתתפות פעילה של הסטודנטים, אפילו בקורסים רבי משתתפים. האוניברסיטה הייתה מאוד מזמינה – הוקצה לי מנטור מתואר שני אשר ליווה אותי ודאג לארגן מפגשים חברתיים ואירועים להיכרות עם העיר ועם הבירוקרטיה שלה, ממש כמו בעברית!

חוץ מלהסתובב בעיר ולהכיר אותה כמקומית ולא כתיירת, נסענו הרבה ברחבי דנמרק (אפילו לשוודיה וגרמניה!) לראות נופים ומקומות מיוחדים ויפים. לחקור את דנמרק היה מאוד מיוחד, יצא לי להיות במקומות שלא הייתי מגיעה אליהם אלמלא שהיתי בקופנהגן תקופה כה ארוכה. אני חושבת שזה אחד האספקטים הייחודיים לחילופים שמאפשרים באמת לטייל ולחקור את המדינה בנחת.

כחלק מהלימודים והשהות בעיר הכרתי אנשים מכל רחבי העולם אשר הכירו לי אורח חיים אחר ונקודת מבט מיוחדת. נהניתי לפתוח את המחשבה ואת צורת ההסתכלות שלי ואני שמחה שניתנה לי ההזדמנות לעשות זאת. לדוגמא השהות בתקופת קריסמס הייתה לי חדשה וכיפית, אפשר לראות את החגיגות ממש בכל פינה בעיר ובאוניברסיטה".

 

חיה הלפרין, סטודנטית לתואר בוגר במתמטיקה ופיסיקה

lital

" זאת חוויה ממש טובה!" - חיה הלפרין, סטודנטית לתואר בוגר במתמטיקה ופיסיקה, סמסטר קיץ 2022 באוניברסיטת גוטינגן, גרמניה.

התקופה בחילופי הסטודנטים בגרמניה עלתה הרבה מעבר לציפיות שהיו לי. בנוסף להתרגשות לקראת הנסיעה, היו גם הרבה חששות ולחץ לקראתה. חששות שנוגעים ללימודים בשפה האנגלית, להתאקלמות בארץ זרה ובעיר שאני לא מכירה בה אף אחד ולא מכירה סטודנטים נוספים מישראל שיגיעו לשם. מהר מאד אחרי שהגעתי החששות הללו הצטמקו, ובמקומם מילאה אותי תחושה של קבלת פנים נעימה ופתוחה מצד האוניברסיטה המארחת ומצד הסטודנטים.

אוניבסיטת גטינגן מפעילה תכנית "Buddy Service" שעזרה לי המון. כשהגעתי לתחנת הרכבת של העיר, פגש אותי סטודנט שאסף את המפתח מבעוד מועד וליווה אותי עד לחדר שלי במעונות (שהיו מעולים, ואני ממליצה להשתמש בשירותי המעונות אם יש אפשרות). זאת כבר היתה התחלה טובה ומאירת פנים. חוץ מהעזרה הטכנית, בזכותו הכרתי הרבה חברים וגם הוא ואני התחברנו מאד ונשארנו בקשר עד היום, גם אחרי החזרה שלי לארץ!

גם עם סטודנטים אחרים מארצות שונות היתה אפשרות להתחבר בקלות תודות ליום האוריינטציה שהפגיש ביננו. כולנו היינו באותה סירה ועם רצון להכיר אנשים חדשים ולהתחבר, כך שכבר מאותו יום נוצרו הרבה חברויות חדשות שהלכו והתעמקו. זכיתי להכיר כך אנשים מארצות שונות, לשמוע על התרבויות שלהם וגם פשוט לכייף ביחד!

חוץ מבילוי בשעות הפנאי עם חברים, האוניברסיטה הציעה מגוון חוגי ספורט, חדר כושר ופעיליות בסכום סמלי ביותר. היו שם כל כך הרבה אופציות של חוגים שלקח לי המון זמן להחליט מה אני אעשה. בסוף נרשמתי לשני חוגים – לטרמפולינה ולריצה, ונהינתי מהם מאד מאד! אהבתי גם את תרבות האופניים בגרמניה, ובמיוחד בעיר קטנה יחסית כמו זו שאני גרתי בה. קל למצוא אופניים זולים ולהתנייד איתם בעיר לכל מקום. בין אם לנסוע איתם לאוניברסיטה ובין אם לאגם הקרוב לעיר, להעביר שם צהריים נעימים.

כמובן שיש גם את הלימודים, שמהם חששתי גם בגלל השפה וגם מעצם הקושי שבלימודי פיזיקה ומתמטיקה. הם היו אמנם מאתגרים כיאה לתחום, אך גם מעניינים! מכשול השפה התברר כלא גדול מידי במקצועות בהם המונחים בכל מקרה אוניברסליים. בנוסף, האנגלית השתפרה עם הזמן וזה נהיה קל יותר לאורך הסמסטר, ואם משהו לא היה ברור, הסגל היה מאד סבלני וקשוב לשאלות.

אז בסך הכל, נשאר המון טעם של עוד ואין לי אלא להמליץ בחום לקחת את ההזדמנות הנדירה ולחוות את החוויה המדהימה הזאת!"

 

 

יוני ישראלי, סטודנט לתואר בוגר במדעי כדוה"א

ג

'כיף להיזכר בתקופה המדהימה הזו' – יוני ישראלי

סמסטר ב' שנה ג' תואר בוגר בלימוד מדעי כדוה"א

'בסמסטר האחרון של שנה ג׳ זכיתי להשתתף בתכנית חילופי סטודנטים. אחרי קצת ניירת, בחינת Toefl  באנגלית וסידורים לוגיסטיים אחרים, התקבלתי לאוניברסיטת סידני. מהרגע שהגעתי לאוסטרליה זכיתי לקבלת פנים חמה ונעימה.

כסטודנט למדעי כדור הארץ, למדתי ארבעה קורסים גדולים במהלך הסמסטר. זו הייתה חוויה מאוד מעניינת ומאתגרת, כי זו הייתה הפעם הראשונה בחיי שלמדתי חומרים ברמה אקדמית באנגלית. נהניתי מאוד ללמוד להשתמש בתוכנות ובטכנולוגיות מתקדמות שלא הכרתי בארץ שהיו בשימוש במהלך הלימודים. 

אהבתי את הדרך שבה בחרו להתמקד באינטראקציות בין כדור הארץ, הסביבה והחברה. הלימודים התמקדו בבעיות גלובליות, תוך דגש על הדאגה לשימור שונית המחסום הגדולה  (Great barrier reef) בתקופה של שינויי אקלים. נהניתי מאוד מהלימודים, נחשפתי לאזור גיאוגרפי מרתק, הכרתי נקודות מבט חדשות והרחבתי את הידע והאופקים שלי. פגשתי פרופסורים ועמיתים מעולים שאשמח מאוד גם לעבוד איתם בעתיד.

הייתה לי חוויה תרבותית וחברתית נפלאה. הרווחתי חברים חדשים מכל רחבי העולם, הייתה לי הזדמנות ללמוד על תרבויות, מסורות ואמונות שונות ולחשוף אחרים לישראל.

בסוף התקופה אשתי הצטרפה אליי בסידני ויצאנו לטיול מדהים עם קרוואן בחוף המזרחי של אוסטרליה.

בסך הכול חווית החילופים הייתה בלתי נשכחת, והלוואי שיכולתי להישאר יותר'.

 

 

ניר ליבנה, סטודנט לתואר מוסמך בפיסיקה

שדג

'נהניתי מאוד מהתקופה בצרפת' - ניר ליבנה

ניר נסע בסיום השנה השנייה לתואר מוסמך בפיסיקה

'נהניתי מאוד מהתקופה בצרפת. בגלל שהחלטתי להמשיך לדוקטורט באותה מעבדה בארץ שבה עשיתי את התואר השני, היה לי חשוב לחוות ולהכיר מעבדות נוספות. העבודה במעבדה בארץ אחרת הייתה ייחודית פעמיים - גם זכיתי לעבוד במעבדה חדשה וללמוד טכניקות חדשות, וגם זכיתי לעשות את זה בארץ אחרת. פריז היא עיר מדהימה ונהניתי מכל רגע. אין מה להשוות בין ביקור קצר לשבוע-שבועיים, ובין לחיות במקום לכמה חודשים. נסעתי לפריז יחד עם אשתי זמן קצר אחרי החתונה שלנו, וזה היה ירח דבש מושלם מבחינתנו. מעבר לכל זה, במעבדה נחשפתי לאנשים מכל העולם, ולמדתי מזה המון.

בנוסף, כשהייתי בחו"ל שמחתי לגלות שיש בארץ מי שיעזור במקרה הצורך. צוות היחידה לבינלאומיות בפקולטה עשו מעל ומעבר כדי לעזור לי.

אחד היתרונות בתוכנית שיצאתי אליה היא שקיבלתי מלגת Erasmus, מה שכיסה לי את כל הוצאות הטיסה ואת מרבית הוצאות המחייה. האוניברסיטה בה ביקרתי אף הציעה לי מגורים בקמפוס, כך שחילופי הסטודנטים לא בהכרח מהווים נטל כלכלי.

משהו שלא חשבתי עליו לפני שיצאתי לחילופין הוא שייצא לי לדבר באנגלית באופן יום-יומי, ואפילו להרצות באנגלית במעבדה המארחת. זה נתן לי ביטחון ונוחות בדיבור באנגלית, דבר שהוא הכרחי לקריירה אקדמית (ובכלל).

באופן כללי, החודשים בחו"ל היו מיוחדים מאוד, ואני ממליץ בחום לכל מי שמצליח להשיג הזדמנות כזאת - לקחת אותה.'

 

דנה שולמן,  סטודנטית לתואר מוסמך במכון למדעי החיים

דנה שולמן

 

דנה שולמן,  סטודנטית לתואר מוסמך במכון למדעי החיים, קיץ 2022, הונוללו, הוואי

נסעתי לכנס ISN-APSN בנוירוכימיה בהונולולו.

זכיתי לטוס לכנס בהונולולו המדהימה שבהוואי בעזרת Travel award עבור סטודנטים מקהילת ISN (International Society of Neurochemistry). ההזמנה לכנס אפשרה לי לקבל ויזה לארצות הברית בתהליך מזורז.

מהרגע שהגעתי נחשפתי למדינה מדהימה וצברתי שלל חוויות! הגעתי מספר ימים לפני הכנס ויכולתי לטייל ולהכיר את האזור, לגלוש באוקיינוס ולחוות את האווירה המקומית.

בכנס עצמו הוצגו אספקטים מגוונים בנוירוכימיה ונחשפתי לתחומים רבים שלא הכרתי קודם לכן. זכיתי להכיר אנשים בשלבים שונים בקריירה האקדמית שלהם שאני חולקת איתם תחומי עניין, ולדון איתם במחקר שלהם ושלי. שמחתי להציג את פוסטר המסכם את המחקר שלי על אלצהיימר בכנס ולשמוע חוות דעות חדשות והצעות לפיתוח המחקר שלי.

אני שמחה מאוד שקיבלתי את ההזדמנות לחוות חוויות חדשות, להכיר מדינה מדהימה שלא הייתי מגיעה אליה ללא הכנס, ולשאוב השראה מאנשים כה מקצועיים למחקר שלי.