החשמל גדל על העצים: בדרך למהפכה בתחום הפאנלים הסולאריים?

החשמל גדל על העצים: בדרך למהפכה בתחום הפאנלים הסולאריים?

פיתוח של תא סולרי לכיסוי שטחים חקלאיים יאפשר ייצור חשמל מבלי לפגוע ביבול!

התא הסולארי נועד לכיסוי מלא של שטחים חקלאיים (חממות, מטעים, שדות) ומקווי מים שיאפשר יצור חשמל ותוצרת חקלאית כאחד, בלי לגזול משאבי טבע ובלי לפגוע בסביבה. הפיתוח יפחית את עלות האנרגיה לקוט"ש בישראל ב- 75% ויסייע למדינה להשיג את יעדי המעבר לאנרגיה מתחדשת.

את האב טיפוס פיתחו ביחד פרופ' חיים רבינוביץ' מהפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית, רחובות, ופרופ' ליעוז אתגר מהמכון לכימיה האוניברסיטה העברית. הטכנולוגיות הסולריות שקיימות כיום בשטחים חקלאיים הן יקרות, מסורבלות ואטומות לאור או שקופות חלקית ולכן צמחים כמעט ולא יכולים לגדול מתחתיהן. הפיתוח החדש הוא למעשה מעין זכוכית דקה עם ציפוי אדום שמצמידים לחלון. בכך, מופחתת עלות ייצור הפאנלים בחצי ואין צורך במפעלי ענק. המוצר עצמו עשוי מחומר שהופך לשקוף ובכך נשמרת אנרגית האור הדרושה לצמחים לתהליכי הפוטוסינתיזה ומאפשרת להמיר את יתרת אנרגיית האור לחשמל.

החוקרים מסכמים כי ''המוצר מציע מחיר זול בייצור והתקנת הפאנל ומשפר באופן ניכר את תנאי הגידול על ידי הפחתת עומס החום, צמצום פליטות גזי החממה, חסכון במים, והגנה מפני פגעי מזג האוויר ובעקיפין הגנה חלקית מפני גורמי מחלות ומזיקים''.

324340379_568882851765689_8787850935588475435_n.jpg

להמשך קריאה