check
ממצוינות מדעית למצוינות יישומית | הפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע

ממצוינות מדעית למצוינות יישומית

ממצוינות מדעית למצוינות יישומית

פרופ' אורי בנין, מקים המרכז לננו-טכנולוגיה באוניברסיטה העברית, ופרופ' אוריאל לוי, מנהלו הנוכחי, מדברים על הבאת היכולות המתקדמות בננו-חומרים אל השוק המסחרי כדי לאפשר שימושים מגוונים. "אנחנו מצמיחים דור חדש של סטודנטים שגדלים לחשיבה יותר יישומית, מבלי להתפשר על איכות מדעית", הם אומרים ומספרים על שבירת מחיצות בין הדיסציפלינות המדעיות באמצעות ננו-מדע

"האתגר המרכזי שננו-מדע וננו-טכנולוגיה מטפלים בו הוא שבירת מחיצות בין הדיסציפלינות המדעיות השונות. כל חוקר קנאי לדיסציפלינה שלו - בין אם מדובר בכימיה, פיזיקה, רוקחות, רפואה, ביולוגיה ומדעי החיים. לכל אחד מתחומים אלו יש את שפתו, גישתו, מחקריו, תוכנית הלימודים שלו והעיתונות המדעית שבה מפרסמים המדענים והמדעניות. האתגר היה לגרום למחיצות האלו ליפול וליצור שפה משותפת בין חוקרים המתעניינים באותו עולם ננו-סקופי, על כל ייחודו".

את הדברים האלו אומר פרופ' אורי בנין, מקים המרכז לננו-מדע ולננו-טכנולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. כשהקים את המרכז ב-2001 חזונו היה קידום תחום זה, שאז היה חדש. כיום, כשהתחום מבוסס, מוכר וסטנדרטי בכל מוסד מחקר שמכבד את עצמו - זו הזדמנות טובה להסתכל אחורה ולסקור את הישגי המוסד בעזרת מקימו, שכיהן כראשו במשך עשור, ובעזרת מנהלו הנוכחי - פרופ' אוריאל לוי. פרופ' לוי הגיע לתחום הננו מרקע של פיזיקה יישומית. מחקריו מתמקדים בהתקנים ננו-פוטוניים. תחת הנהגתו, המרכז שם דגש חזק על הבאת היכולות המתקדמות בתחום הננו-חומרים אל השוק המסחרי, כך שיאפשרו שימושים מגוונים, מחיישנים וצגים ועד פתרונות אנרגיה והדפסת חומרים מתקדמים.

 

לקריאת המשך הכתבה